Rumle udvider sin etværelses…(26+1)

...til en treværelses!

Sådan føles det i hvert fald lige nu. Han aser og maser dernede, og samtidig ser jeg bare min mave blive større og større, så et eller andet har han gang i den lille🙂

Vi er nu 26 uger og 1 dag henne, og på tirsdag går vi ind i 3. trimester. Så er der kun tre måneder tilbage til terminen.

Søren er stadig i Danmark, hvor han knokler afsted med It-Summit. Det er ikke et program, jeg kunne følge med i, hvor han bl.a. kun får sovet en fire timer hver nat efter en hel dags og aftens program. Puuuhaaa….det er nok en træt mand, jeg får hjem på mandag. Men iiiiiihhhh, hvor jeg glæder mig til at få ham hjem igen. Det er bare bedst, at han er lige her ved mig og Rumle lige nu. Vi gider ikke rigtig alt det rejseri🙂 Ja, ja, ja…ved godt, at det er vilkårene, og det er jo sådan set også ok, men alligevel, så savner jeg altså ham helt vildt meget. Så er det godt, at det jo snart er fredag og så weekend, og så er det jo mandag, og det er jo lige om hjørnet.

Han bor ellers lækkert på Hotel Admiral med udsigt over vandet og Operahuset. De er alle samlet på det hotel og nabohotellet, så de kan rigtig socialize efter dagens sessions er ovre. En stor del af aftenerne er dog planlagt med arrangementer også. De it-medarbejdere der er kommet fra hele verden skal jo ud og se København og gerne underholdes undevejs. De har indtil videre været i Tivoli og på en Cajun restaurant og spise. Det sidste var vist en stor succes i følge Sørens smagsløg. På lørdag tager han med sine forældre en tur til Sønderjylland for at besøge sin farmor. Det glæder han sig til. Så får han da lidt familiehygge skubbet ind i turen alligevel, og det er jo nu engang det, man helst vil til Danmark for i vores situation. Hans lejebil er forresten en VW Passat. Den skulle vist ikke være helt værst, så det er da altid noget. Vi ved jo alle, hvad den forkerte lejebil kan betyde for sådan en tur……tsk, tsk, tsk….(trækker kærligt på smilebåndet af min dejlige mand)

Jane og jeg tog en tur til Princeton i dag, hvor vi spiste frokost og gik en tur i butikkerne. Det er altså bare en hyggelig by at tuller rundt i. Og vi havde en kanon hyggelig dag sammen. På fredag kommer hende og Trine og spiser her ved mig, og så går der nok lidt tøsehygge i den der også🙂 Det bliver rigtig hyggeligt. Det er jo altid dejligt at få besøg.

I søndags var Jane, Karsten og jeg nede og grille ved Søren og Anne. Anne er jo 30½ uge henne, så vi følges pænt ad. Jane tog lige et snapshot af os og vores tykke maver. Det er mig til venstre🙂

Det var bare en hyggelig aften, og hvor var det lækkert at grille igen. Det savner jeg altså lidt, når nu vejret er så dejligt. Pt. er det helt perfekt – 26-30 grader, lav luftfugtighed og dejlige kølige nætter på omkring 14-18 grader. Det betyder, at jeg kun bruger airconditioningen meget lidt, og kan nyde at have vinduerne åbne og få den friske luft ind. Mmmmmm….dejligt!

Ellers går tiden med at undervise og planlægge dette, sy, strikke og se Ørnen. Jeg er stadig super glad for at have jobbet i Sømandskirken, og efter de tre første gange her, synes jeg, at det går rigtig godt. Jeg er ordentlig kommet igang med at sy til Rumle. Indtil videre er det blevet til en sengerand til hans seng, og det næste er nogle små bløde bukser. Derudover har jeg strikket et tæppe, som bare skal have en stofbagbeklædning på, så er det færdigt. Det er bare hyggeligt at sidde og lave🙂 Jeg skal nok lige smide nogle billeder ind af de færdige resultater, hvis de er værd at vise frem. Ørnen har jeg lånt af Anne og Søren, og jeg har indtil videre set 13 afsnit. Tog en dag, hvor jeg så 9 afsnit i træk…der var jeg godt nok lidt firkantet i hovedet bagefter. Det er en rigtig god serie, som jeg aldrig fik set, da den gik i TV. Kanon med en hacket DVD’afspiller, som kan afspille regionskodefrit!

Jeg fik forresten endelig ryddet op i det gamle indlæg fra den tidligere blog, og fik sat de korrekte datoer på, så nu ligger de i orden i det kronologiske arkiv. Første indlæg er skrevet den 26. februar 2006, da hele planlægningen af denne tur startede. Det virker som en evighed siden.