Et tip til gravide


Når man føler sig uformelig elefantagtig og er ved at give sig til at tude over, at man ikke engang kan nå sine egne tæer og lakere dem, så er det rigtig rart at opleve øjeblikke, hvor man alligevel fornemmer en vis form for fleksibilitet og smidighed i sin krop.

Sådan har jeg det for tiden. Med kun halvanden uges tid tilbage til terminsdatoen er min mave enorm og min ryg godt og grundigt belastet. Og en af de ting, der hjælper mig, når jeg i de sene nattetimer ligger vågen med smerter i ryggen, er yogaøvelser. Jeg lærte øvelserne, da jeg var gravid med Skrupsakken i USA, og jeg må indrømme, at jeg har ikke været nær så aktiv med graviditetsyogaen denne gang, som jeg var dengang. Bortset fra om natten.

I dag blev jeg så opmærksom på Trine Hedegaard, som har lavet et par dvd’er med fokus på både graviditets- og eftergraviditetsyoga. Og hun har oven i købet lavet en gratis e-bog, som du kan gå ind og downloade frit og kvit. I e-bogen giver hun eksempler på nogen af de øvelser, der er gode for både dit mentale og dit fysiske velbefindende under graviditeten, og hun giver gode råd til hvordan du bedst kommer igennem veerne og fødslen. Jeg har allerede downloadet bogen og dermed tilmeldt mig hendes nyhedsbrev, og lige om lidt får jeg hendes dvd med eftergraviditetsyoga leveret med posten. Tænk at jeg er nået dertil, hvor jeg er begyndt at fokusere på den tid, der kommer efter graviditeten. Det i sig selv er ren zen og yoga i min verden.

Du kan se en trailer for graviditets-dvd’en her:

One thought on “Et tip til gravide

  1. Pingback: Eftergraviditetslivsstilstanker | Fra hovede til pen

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s